söndag 5 augusti 2012

Hej igen!

Hej! Det var ju så längesen jag skrev något så jag vet knappt var jag ska börja! Vi har jobbat på och även hunnit med en del semester, imorgon börjar allvaret igen med jobb för min del och inskolning på nya förskolan för Ola och Lis del. Här kommer ett gäng bilder på vad vi gjort på slutet:

Vårt sovrum har två skjutdörrar. Den till vänster går in till klädkammaren och den till höger går ut mot badrummet.

Randigt tak
Vårt sovrum

Slänger in en semesterbild, såg Paul Simon. Mycket bra och trevligt dejtkväll för oss.
Jag har skrapat färdigt min dörr

Spackel, spackel och spackel


Jag är ofta avundsjuk på min dotter som får sova när vi arbetar.

Golv. Vi har tömt hela nedervåningen för att lägga golvet.

Vårt valv över källaren blev lite ojämt så det blev flytspacklat i våras, några små bubblor blev det på vissa ställen men det var lätt att slipa bort.



Redo för golvläggning



Det är lätt att fota med en snart 2 åring "vaa gö du mamma?"



Färdigt! Om ni undrar vad det är för golv så blev det ett 1-stavs från Arena, slottplank heter det passande nog :)

Trappen glänser som silver i när den är belyst. Om ni undrar varför det ser så ofärdigt runt trappen så väntar vi på våra steg men han som gör dem har haft semester. När stegen kommit på plats ska vi sätta osb och gips för att slippa se fästerna i väggen.

1 kommentar: