onsdag 22 augusti 2012

Stress, stress och stress

Golvläggarna har börjat sitt arbete i våra badrum nu och det är flytspacklat nere i hallen och badrummet. De ville börja lägga plattor i slutet av veckan.. SLUTET AV VECKAN?!?!? Jag har inte beställt eller köpt en enda platta! Detta är bara min käre makes (gillar inte honom speciellt mycket idag) fel kan jag tala om., jag ville beställa plattor för en evighet sedan men har fått höra att de kan tidigast börja lägga plattor i slutet av september någon gång om vi har tur och det är så drygt att förvara alla plattor så det är då minsan ingen stress. Så nu sitter jag och jagar diverse plattor med hög puls på jobbet och svär för mig själv. Har nu beställt följande platta till badrummet nere:



Min kära vän (tvillingsjäl) for till butiken i Göteborg och fick välja platta och hon valde min favorit! Sen blir det målade väggar till det eftersom vi inte installerar någon dusch där.

Annars så är jag ute efter carrarramarmor till golvet i badrummet uppe men kollade på stonefactory och de ville ha en fraktavgift på 3000 (!). Bär de upp marmorn till Umeå i det priset eller? Så nu får jag ringa runt och kolla här i stan vad de tar för plattorna och när jag kan få dem... På väggarna blir det stora vita plattor och de finns till bra pris på t ex K rauta OCH de finns i lager. De ville hursomhelst börja med väggarna så det är skönt om de kan börja med nånting.

Till hallen var jag intresserad av kalksten men det verkar vara en beställningsvara på drygt 5 veckor på de flesta ställen... Så vi får se hur det blir med det.

Hälsningar från en arg och stressad husbyggare som hatar att vara ute i sista sekund.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Trevlig blogg... Förstår ditt dilemma... Vet inte riktigt var du befinner dig? Kan dela med mig av ett kakel tips. I Norge är kakel betyldligt billigare än i Sverige och de flesta har kakel på lager så ta en titt på http://www.megaflis.no/ http://www.rightpricetiles.no/ eller http://www.flisekompaniet.no/. Om du ska ha mosaik kan man ofta köpa ett ark och inte bara hela m2.
    Ta gärna en titt under fliken badrum eller mosaik på min blogg.
    Lycka till med HUSplanerna // Lajla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Bor i Umeå så Norge är tyvärr lite långt bort..

      Radera
  2. Uhhhh!!! Åhh vad trist. Skönt att se att du inte glorifierar livet som husbyggare det gör det lättare att inte kasta sig in i liknande projekt. Men du anar inte hur sugen jag blir när jag ser alla fina bilder. Blir så fint!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nä det är ingen dans på rosor att bygga hus ibland OCH jobba heltid, man hinner ingenting. Vänta tills tvåan är född och har blivit lite större sen kan ni köra på :)

      Radera