tisdag 8 november 2011

Golvdrömmar

Jorå jag har ju som kärat ner mig i ett golv som jag vill ha på nedervåningen i kök och vardagsrum. Kährs earth heter golvet och ligger på ca 950 kr/kvm(!) Precis så jag vill att det ska se ut, lite mörkare plankgolv men inte för enfärgat utan med mycket liv.


Till övervåningen vill vi ha ett ljusare golv och helst lutat och vitoljat furugolv som vi inte kunde ha i gårdshuset. Rappgo har ett furugolv som är ett parkettgolv och då kan man ha bredare plankor som funkar bättre med golvvärme än ett massivt furugolv. Ska man ha ett massivt furugolv så måste man ha tunnare plankor och då blir det även smalare plankor. Ni har väl förstått vid det här läget att jag inte är så mycket för tunna plankor eller 3-stavs parkett.


Priset då? Jo 650 kr/kvm.. Suck måste nog försöka hitta något billigare... Varför gillar jag bara dyra golv?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar