onsdag 16 november 2011

Dagens grop

Slutade fem och fotade mig själv medan jag larmade.
Åkte för att lägga isolering nere i gropen, vi och våra kära grannar turas om att göra det så att inte gruset ska frysa ihop.
Våra avlånga golvbrunnar
Dagens byggoutfit. Jag är precis så less som jag ser ut.
Det var jättekul att lägga tunn betongtäckmatta när det typ blåste storm. Här gissar jag att Ola skriker fula ord.
Här låg den på plats ett kort tag.
Tillslut fick vi även på tre stycken presenningar på mattan. Det var också jättekul att lägga när det blåser ute. Gissar att allt kommer att blåsa bort över natten men vi försökte iallafall.

Total tid som jag träffat Li de senaste två dagarna: ca 30 minuter. Det är vidrigt! Men på fredag är jag föräldraledig, så skönt med lite kvalitetstid.

2 kommentarer:

  1. Fy fan vilket jobb ni gör men jäklar vad underbart att ni är igång. När det känns tufft och "vidrigt" så kom ihåg hur ni har längtat och väntat. Snart står ni där bland spröjs och fingolv.

    SvaraRadera
  2. Ja tack för peppen man får försöka tänka på slutresultatet!

    SvaraRadera