söndag 21 augusti 2011

Inspiration: Sovrum

Tänkte börja sammanställa lite inspirationsbilder jag har samlat på mig för olika rum. Jag har inte sparat ursprunget till några bilder men jag hoppas det är okej ändå. Först ut kommer sovrummet.

Jag tänker mig rosa, rosa och rosa:



Jag vill sova som askungen

eller som en drottning...

eller som Britney (tänker jag mig i alla fall).

Nee jag skojar faktiskt bara. Ja jag gillar rosa men i en mer lagom dos kanske. Jag vill ha mer "hotellrums känsla" i sovrummet. Mörkläggningsgardiner från golv till tak, dova färger och en snygg säng. Det kommer att blir rätt mycket vitt i vårt hus så en mörk säng skulle vara trevligt kanske. 




Och så är drömmen en snygg 4 poster bed (hittar ingen bra översättning här).


Ska man kanske svetsa en?








Men jag vet inte kan inte riktigt bestämma mig, såg att IKEA hade en variant men hittade bara en vit. Sen skulle jag hemskt gärna ha en väldigt bred säng typ 210 cm efter många år i en 160 cm säng och då kanske utbudet på sängar är dåligt? Eller så bygger man en säng???