söndag 14 augusti 2011

Projekt skjutdörr

Vi har plockat bort innerdörrarna på nedervåningen nu förutom den här gamla skönheten. Om någon har tips på hur man ska montera bort skjutdörrar från 30-talet och hålla dem hyfsat intakta kontakta mig! Tanken är är vi ska ha skjutdörren i vårt nya hus till klädkammaren i sovrummet.

Gammal innervägg





De sitter alltså fast i dessa rejäla beslag och vi körde alltså fast lite (eller gav upp). Vi får ta nya tag snart. Hittade även en tidning från 60-talet i väggen kul!
Fråga: Varför delar de annons? Vill de bara dejta som par eller hade de inte råd med varsin annons?

Hehe rivningshus till salu. Lustigt.

Annars kom den väntade ångesten över att riva vårt hus. Vad har vi för "rätt" att döda ett gammalt hus? Men jag får trösta mig med att det är inte vi som låtit huset förfalla, vi har ju trots allt bara bott där i 2 år. Vi har tyvärr inte råd att renovera huset till en ok standard och man blir låst genom att huset har varit blåmärkt. När vi precis köpte huset hade jag stora förhoppningar om att vi på något sätt skulle kunna fixa till huset men det är i så dåligt skick och det upptäcker man mer och mer ju längre tid man spenderar i huset. Dessutom gillar jag inte att dela huset med diverse skadedjur som frodas i ett gammalt fuktigt hus men massa skrymslor och vrår. Det är väl som att avliva en gammal hund antar jag klart det är tråkigt och sorgligt men är man halt/har en läkande källare eller har gamla tänder/trasig fasad så kanske det är bäst att gå vidare och låta vovven/huset somna in. Om jag framstår som svamlig så kan jag informera er om att jag är bakis efter en trevlig 30 -års fest igår. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar